Become a Guide - Девет вместо шест

Разказ: Иван Ганев – дългогодишен планински водач

За 15 поредна година се отправих с група от 6 човека да изкачим шестте най високи върха на Балканите за 72 часа (три денонощия). По традиция тръгваме в 00.00 часа от Руски паметник. Клюмаме в буса, за наше щастие в 3.00 след полунощ няма навалица на гръцката граница. Минаваме бързо.

След три часа пристигаме на заслон Приония и веднага тръгваме нагоре. Първите 1000 метра денивелация се преодолени след 2 часа и 40 минути. Пием набързо чай на хижа Агапитос (2100 м. н. в.) и продължаваме нагоре.

Отбиваме се по пътеката, подсичаща Зонария и стигаме под връх Стефани, (2909 м. н. в.). Изкачваме го, снимаме се и бързаме надолу. Започва да ни се спи. Очите се затварят, но въпреки това тръгваме по маркировката нагоре към улея Локи.

Мъгливо е. Това ни действа приспивно. Няма много гледки, но успяваме да направим по някоя друга снимка. Изкачваме върховете Митикас (2918 м.), Скала (2864 м.) и Сколио (2911м.) и тръгваме надолу към хижата. За час сме там, пием чай, хапваме и продължаваме надолу. Все още ни се спи. Слизането надолу ни се вижда безкрайно. След 13-часов преход, 2000 метра денивелация нагоре и 2000 надолу пристигаме при бусчето.

Спираме за почивка в Лептокария. Настаняваме се в хотела и се изстрелваме да хапнем гирос в близкото заведение, душ и потъваме в леглата, колкото и да е горещо.

Сутринта се отправяме към България. Следващата ни цел е изкачване на Вихрен по Джамджиев ръб. Още е рано за еделвайс, но имаме прекрасни гледки. Снимаме се на върха и се отправяме към Кутело. Слизаме по ръбчето му през заслон Казана. След 7-часов преход слизаме при буса на Бъндерица в добро настроение. Ще отморим в Банско. Предпочитаме консерви и плодове от близък магазин. Спим на хладничко.

Ден трети – отправяме се към хижа Трещеник. Пътят е ремонтиран за наша радост. Преминаваме през Нехтеница и хижа Грънчар. Пийваме чайче и се отправяме в прекрасно време през Джанка към Овчарец, все по билото. Следобед пристигаме на Мусала. Навалицата е потеглил към лифта. Само ние сме. Снимаме се за спомен и решаваме, понеже сме бодри, да качим още малко от високите върхове и да преизпълним плана. Тръгваме през Трионите. Изкачваме Малка Мусала, оттам се покатерваме и на Иречек.

Групата е вдъхновена, че вместо шест сме изкачили девет от десетте най-високи върха на Балканите. И аз се радвам, че сме постигнали повече от очакваното. Надолу вече е по лесно, джапаме през мочурещето по Мусаленска и в 20,00 часа сме на асфалта при буса. За деня, за 11 часа сме изминали общо 28 км. А за три денонощия сме изминали 60 км, 4 км положителна и 5 км отрицателна денивелация. Сбогуваме се в София с пожелания за скорошни срещи в планината!

Продукта е добавен къ списъка с желани.
Продукта е добавен за сравняване

Този сайт използва  "бисквитки". „Бисквитките“ ни помагат да подобрим нашите услуги.
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването им.